За період 2011 року до Томашпільського районного суду надійшло 1146 матеріалів про адміністративні правопорушення, із них 45 матеріалів повернуто для належного оформлення. Всього за даний період розглянуто 1092 адміністративних справи.
Найбільш поширеною категорією справ про адміністративні правопорушення є правопорушення у сфері безпеки дорожнього руху, всього розглянуто 537 справ даної категорії, із них 408 справ за ст. 130 КУпАП.
Також поширеною категорією справ про адміністративні правопорушення є порушення, що посягають на громадський порядок і громадську безпеку, розглянуто 281 справу.
Судом розглянуто 137 справ за порушення, що посягають на встановлений порядок управління;
- 72 справи за порушення у галузі торгівлі, громадського харчування, сфері послуг, в галузі фінансів та підприємницької діяльності;
- 49 справ у галузі охорони здоров»я населення;
- 9 справ, що посягають на власність;
- 4 справи у сфері охорони природи, використання природних ресурсів, охорони культурної спадщини;
- 2 справи адміністративних корупційних правопорушень;
- 1 справа за порушення у сільському господарстві, порушення ветеринарно-санітарних правил.
Під час підготовки до розгляду справи про адміністративне правопорушення судом вирішуються такі питання: чи належить до його компетенції розгляд даної справи; чи правильно складено протокол та інші матеріали справи про адміністративне правопорушення; чи сповіщено осіб, які беруть участь у розгляді справи, про час і місце її розгляду; чи витребувано необхідні додаткові матеріали; чи підлягають задоволенню клопотання особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілого, їх законних представників і адвоката.
Головуючий суддя оголошує, яка справа підлягає розгляду, хто притягається до адміністративної відповідальності, роз'яснює особам, які беруть участь у розгляді справи, їх права і обов'язки. Після цього оголошується протокол про адміністративне правопорушення. На засіданні заслуховуються особи, які беруть участь у розгляді справи, досліджуються докази і вирішуються клопотання. У разі участі в розгляді справи прокурора заслуховується його висновок.
Судом при розгляді справ про адміністративне правопорушення з'ясовується: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом'якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з'ясовуються інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Суд розглянувши справу про адміністративне правопорушення виносить постанову по справі. У постанові містяться: найменування органу який виніс постанову, дату розгляду справи; відомості про особу, щодо якої розглядається справа; опис обставин, установлених при розгляді справи; зазначення нормативного акта, який передбачає відповідальність за дане адміністративне правопорушення; прийняте по справі рішення.
Постанова по справі містить вирішення питання про вилучені речі і документи, а також вказівку про порядок і строк її оскарження.
Постанова по справі про адміністративне правопорушення підписується суддею, який розглянув справу.
Постанова суду по справі про адміністративне правопорушення може бути оскаржена особою яку притягнуто до адміністративної відповідальності, її законним представником, захисником, потерпілим, його представником або на неї може бути внесено протест прокурора протягом десяти днів з дня винесення постанови. Апеляційна скарга, протест прокурора, подані після закінчення цього строку, повертаються апеляційним судом особі, яка її подала, якщо вона не заявляє клопотання про поновлення цього строку, а також якщо у поновленні строку відмовлено.
Апеляційна скарга, протест прокурора подаються до апеляційного суду через місцевий суд, який виніс постанову. Місцевий суд протягом трьох днів надсилає апеляційну скаргу, протест прокурора разом із справою у відповідний апеляційний суд.
Керівник апарату суду